Återställ
Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
DJ Anton
100% matchning

DJ Anton

Professionell house-DJ som höjer stämningen till ditt event!
DJ Anton är en rutinerad DJ som har förgyllt scener och dansgolv över hela södra Sverige, samt spelat på prestigefyllda klubbar oc...
Läs mer

4,7 (23 recensioner)
Pris på förfrågan
DJ och Trummor
100% matchning

DJ och Trummor

Svängiga trummor och en bra DJ. Denna showen med rytmisk musik blir garanterat en hit!
Vår trummis ger dig en svängig och rytmisk live show. Detta är något som dina gäster inte kommer glömma ...
Läs mer

4,5 (7 recensioner)
24610 kr - 39375 kr
Miss Dream
100% matchning

Miss Dream

Kvinnlig DJ som tar bröllopet eller firmafesten till en ny nivå med energi och charm.
Miss Dream är en kvinnlig DJ med 15 års erfarenhet. Hon har släppt ett flertal singlar som fått stor upps...
Läs mer

4,7 (27 recensioner)
10000 kr - 24590 kr
DJ Santino
100% matchning

DJ Santino

DJ Santino är en ödmjuk, flexibel och professionell DJ med lång erfarenhet.
DJ Santino är en erfaren och professionell DJ som började spela på svenska nattklubbar redan under 90-talet. På sen...
Läs mer

4,7 (12 recensioner)
10950 kr - 17520 kr
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Varför firar vi Valborg- då och nu?

Den sista april firas valborg över hela Sverige men varför firar man valborg?​

Valborg är en gammal högtid från Tyskland som kom till Sverige under medeltiden. Man har firat den 30e april sedan  1400-talet till minne av det tyska helgonet Sankta Walpurgis. Hon var en abbedissa som levde på 700-talet. Firandet är också en symbol för våren och ljuset.​

Natten mellan valborgsmässoafton och 1a maj troddes länge vara en magisk natt och att häxor och andra varelser var ute och härjade i djävulens sällskap.För att skrämma bort dessa varelser förde man oväsen och tände eldar.​

Majbrasan är något som fortfarande lever kvar idag men valborgsfirandet har förändrats med åren.​

Det finns många festligheter som händer i alla städer. De akademiska städerna såsom Uppsala firas valborg redan ett par dagar innan där man firar skvalborg och kvalborg. De som inte har tröttnat av allt firande finns det även ett finalborg som firas 1 maj.​

Det är många som väljer att arrangera sina egna festligheter. Vi på Evenses har flera års erfarenhet att arrangera lyckade fester.​

Alla våra artister och samarbetspartners är utvalda utifrån deras professionalism, höga kvalitet, entusiasm och erfarenhet. Som ett resultat av detta kan vi som artistförmedlare för hela  Sverige garantera att all vår underhållning är professionell och att de skapar en underbar upplevelse på ditt bröllop, evenemang eller personalfest.​

Vare sig om du är intresserad av att boka Coverband, boka DJ till fest,hyra ljud och ljus, boka fotograf eller inte har bestämt dig och bara letar livemusik till ditt evenemang kan du vända dig till oss på Evenses.

I Sverige har vårt team av evenemangsspecialister stor erfarenhet och de hjälper dig gärna med ditt evenemang, ceremoni eller födelsedagsfest. Har du några frågor? Du kan kontakta oss alla vardag från 9-18. Vårt team hjälper dig gärna eller svarar på dina frågor.



Hur mycket kostar det att boka en DJ?

Kostnadsindikation att boka en DJ:
Från 6.000kr - Professionell DJ, utan utrustning & kort set
Från 14.000kr - Professionell DJ, med utrustning & längre set
Från 19.000kr - Professionell DJ, med musiker
Från 25.000kr - Professionell DJ, med band

De exakta priserna för att boka en DJ beror på ett antal faktorer:

  • Hur länge DJ:n uppträder. Ett 1-timmes framträdande har ett lägre pris än 4 timmar. Relativt sett minskar priset för att boka en DJ i takt med att DJ:n spelar. Detta beror på att den första timmen även inkluderar DJ:ns resekostnader och uppläggnings-/nedbrytningskostnader.
  • Hur mycket ljus- och ljudteknik DJ:n behöver ta med sig.
  • Avståndet som DJ:n behöver resa.
Hur länge kommer DJ:n att spela?

Detta är flexibelt och beror helt på dina önskemål. Vanligtvis spelar en DJ från 1 timme och vanligtvis i upp till 4 timmar. Det är dock också möjligt att använda en DJ längre än 4 timmar, till exempel för ett bröllop. En drink och ett litet tilltugg är då välkommet!

Tar DJ:n med sig eget ljud och ljus?

Ja, i de flesta fall gör de det. Våra DJ:s har en ljudanläggning som passar för fester upp till 150 personer. Detta kan också utökas för ett större antal gäster. Du kan också hyra utrustning själv om du föredrar det. Ofta är det dock billigast att boka det i samband med DJ:n. Dessutom är DJ:n bekant med utrustningen, vilket gör det bekvämt för honom/henne.

Hur lång tid tar det att bygga upp DJ-tekniken?

Att bygga upp en DJ:s teknik går ganska snabbt. Du kan räkna med mellan 30 och 60 minuter.

När kommer DJ:n att vara färdig att spela?

Som standard är DJ:n redo att börja 30 minuter före föreställningen. Det innebär att allt är uppställt och att ljudkontrollen har slutförts. I samråd är det också möjligt för DJ:n att vara redo att börja tidigare. Detta kan vara önskvärt om du till exempel har festen i samma rum som middagen.

Kan DJ:s också spela med musiker?

Ja, det är absolut möjligt och är ett trevligt komplement till uppträdandet. Ofta väljer man saxofonister, violinister eller sångare som musiker till DJ:n.

Kan jag framföra mina önskemål kring låtar till DJ:n?

Ja, det är möjligt. Det är bäst att komma överens om detta med DJ:n innan du bokar. Då kan han eller hon se till att låtarna på ett snyggt sätt införlivas i DJ-setet. Det är också möjligt att lämna över en enskild önskelåt på själva kvällen, men vi avråder från att göra det för ofta. Det kommer att göra det svårare att bygga upp ett bra set.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

WhatsApp