Evenses Internship - Hur är det att jobba på Evenses

Hur ser det ut på Evenses? Vi frågade ut kollegor och praktikanter

Hoodo Nora Yusuf (25)
Sales & Business Development

Vad har du för bakgrund?

Jag har en kandidatexamen i Medie-och kommunikationsvetenskap med inriktning på strategisk kommunikation från Uppsala Universitet. Min kandidat täcker ämnen som filmvetenskap, webbdesign och socialpsykologi.

Varför valde du att arbeta på Evenses?

Det fanns många områden jag ville utvecklas och lära mig mer i. Evenses är den perfekta platsen för det. Jag har väldigt mycket ansvar och har utvecklats oerhört mycket den tid jag har varit här.

Vad är dina arbetsuppgifter?

Mina arbetsuppgifter består av att hjälpa kunder hitta den rätta underhållningen till sina event. Jag är även ansvarig för vår marknadsföring och social medier för den svenska marknaden.

Vad tycker du om atmosfären i företaget?

Jag tycker verkligen om atmosfären här. Alla kollegor är öppna och trevliga och vi gör massa aktiviteter tillsammans, vilket skapar en grym sammanhållning.

Vad skulle du vilja ändra hos Evenses?

Jag tycker att förändring är en viktig del för både företagets och min personliga utvecklig och att vi ständligt reflekterar över våra arbetsuppgifter för att kunna förbättras.

Hur ser framtiden ut för Evenses?

Jag tror att om vi fortsätter jobba med det driv som finns i företaget att vi kommer vara marknadsledande i de länder vi existerar i nu, men även de länder vi väljer att expandera i.

Tatjana Kedikow (25)
Event & Business Manager

Vad har du för bakgrund?

Jag har har en kandidat examen från Heinrich Heine University i Düsseldorf, Tyskland. Mitt huvudämne var ekonomi och täckte områden som företagsekonomi, marknadsföring och företagsledning.

Varför valde du Evenses?

Jag gjorde min praktik hos Evenses och tillslut tyckte jag verkligen om jobbet och personalen så mycket att jag stannade efter examen. Jag var alltså med från start när Evenses  började expanderade till den tyska marknaden. Jag gillar den ständiga utmaningen och att hjälpa varje kund organisera en oförglömlig fest. Genom att ha personlig kontakt med kunder och artister möter du alltid nya spännande människor.

Vad har du för arbetsuppgifter?

Det faktum att tysklandsteamet inte är så stort, har man möjlighet att delta i varje område. Min primära uppgift är att arbeta på våra kunders önskemål och att organisera lämpliga artister för deras evenemang. Dessutom jobbar jag mycket med vår hemsida och är ansvarig för vår online marknadsföring och affärsutveckling.

Vad tycker du om atmosfären i företaget?

Vi gillar att kalla oss "Evenses Family" och det passar. Du är varmt välkommen och varje ny idé är uppskattat.

Vad skulle du vilja ändra hos Evenses?

Vi bör definitivt försöka fortsätta jobba så hårt och ambitiöst mot våra mål.

Hur ser du framtiden ut för Evenses?

Jag är säker på att Evenses på lång sikt  kommer kunna bli #1 underhållningsbyrå i många europeiska länder.


Bas Geerlings (33)
Sales & Event Manager

Vad har du för bakgrund?

Jag tog min kandidatexamen i socialpsykologi på Amsterdams Universitetet. Jag har alltså studerat hur miljön påverkar människor. Jag har flera års erfarenhet av försäljning och ledning, rekrytering, nystart och online-utskrift.

Varför valde du Eveneses?

Huvudskälet är att det är ett relativt litet företag med stora ambitioner och möjligheter. Jag får mycket frihet att tänka på hur vi kan växa som en organisation. Goda idéer absorberas och implementeras omedelbart. Jag kan inte föreställa mig något bättre! Dessutom är det väldigt trevligt att arbeta i denna bransch. Det är fantastiskt att ha mycket kontakt med kreativa artister. Kunderna är också glada av att prata med dig och du hjälper verkligen dem att organisera en fantastisk fest. Atmosfären i företaget är också viktig. Vi jobbar här med en grupp relativt unga och ambitiösa människor. Det var en viktig förutsättning för mig och jag är glad att jag fann det på Evenses.

Vad är dina uppgifter?

Jag är ofta upptagen med kundkontakt. När kunder gör en förfrågan kommer jag att kontakta dem och diskutera vad deras önskemål är. Jag hittar rätt artist till deras event. Detta är något jag gör med ett flertal kunder, vilket betyder att man borde var duktig på att ha många bollar i luften. Jag är också inblandad i vår online marknadsföring. Fokus här är att få så många potentiella kunder som möjligt in på hemsidan och att se till att de också gör en förfrågan till oss. Jag är även ansvarig för en del av personalen. När allt kommer omkring handlar det om att utveckla idéer och implementera idéer så att vi växer som företag.

Vad tycker du om atmosfären i företaget?

Stämningen är mycket positiv och informell. Alla gillar att jobba här vilket gör jobbet väldigt trevligt.

Vad vill du ändra med Evenses?

Vi har stora ambitioner som kräver mycket arbete för att verkligen uppnå det. Alla arbetar hårt och är inte rädda för att lägga till extra arbete. För mig kan det dock gå ett steg längre.

Hur ser du framtiden ut för Evenses?

På relativt kort sikt ser jag Evenses som marknadsledande i Nederländerna och Belgien. På längre sikt ser jag Evenses som en seriös spelare i andra europeiska länder.


Sander van der Meer (42)
Sales & Event Manager

Vad har du för bakgrund?

Jag började jobba inom socialt arbete, där jag arbetade i olika positioner i statliga och handelsföretag. Därefter arbetade jag i flera år som professionell musiker och bokningsagent för band. Jag var ansvarig för showerna och turnen runt om i världen.

Varför valde du Evenses?

Jag ville använda mina erfarenheter, kunskaper och färdigheter i underhållningsbranschen efter mina år som musiker. Evenses visade sig vara det perfekta företaget för det. Vad som också lockade mig till Evenses var det super roliga laget, entusiasmen och den kreativa entreprenörsdriften.

Vad är dina uppgifter?

Mitt arbete består av ett antal grundläggande uppgifter, med mycket av försäljningen och kundtjänsten. Jag ser också till att den bokade underhållningen är korrekt och jag är också inblandad i utvecklingen och försäljningen på den tyska marknaden.

Vad tycker du om atmosfären i företaget?

Vid Evenses finns en mycket trevlig och öppen kollegial atmosfär, där alla tycker om att komma med idéer. Eftersom vi är en relativt liten grupp människor, gör vi det verkligen tillsammans.

Vad vill du ändra med Evenses?

Denna fråga är svår att svara, jag tror att vi alltid ska vara kritiska när vi tittar på företaget och försöker att fortsätta utvecklas, förbättra och anpassa sig.

Hur ser du framtiden ut för Evenses?

Jag tror och hoppas att vi kommer att bli det marknadsledande och "go to place" för alla typer av underhållning, med flera olika europeiska länder där vi kan erbjuda våra tjänster.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

WhatsApp