Internship | Internationell Business Developer i Amsterdam

Praktik utomlands hos Evenses

Söker du möjligen efter en utmaning utomlands och önskar att utvecklas med utländsk erfarenhet? Vi erbjuder nu två praktikplatser till två svenska praktikanter. Bli en del av vårt unga och internationella team här på Evenses i hjärtat av Amsterdam. Endast 5 - 10 minuters gångavstånd från Amsterdam Central och 3 minuter med tunnelbanan arbetar du i Amsterdams stadskärna. Vi söker en praktikant inom som Internationell affärsutvecklare till vårt svenska team som är ansvarig för Sverige marknaden. Vi kan garantera ett lärorikt och roligt arbete.

Praktik beskrivning

Med flexibel enligt överenskommelse söker vi två praktikanter som vill bli en del av teamet på Evenses i Nederländerna. Som Internationell affärsutvecklare kommer du att ansvara för
Den svenska marknaden, vi erbjuder en kurs inom Google Marketing, marknadsföring, strategi om hur vi ska etableras på den svenska marknaden och skapa ett bättre varumärke, du kommer ansvara för försäljning, kundservice, samt att upprätta och utveckla den svenska hemsidan (evenses.se). I början av din praktikperiod kommer du givetvis få utbildning och den träning så ingen tidigare erfarenhet behövs, som praktikant arbetar du i ett ungt och entreprenöriellt team där du är nära involverad i den internationella expansionen på den svenska marknaden. Du får mycket frihet och arbetar med frihet under ansvar, du kommer att ha en handledare nära till hands att ställa  frågor till vid de tillfällen det dyker upp några frågetecken. Som en intern på evenses får du ansvara för följande uppgifter:

  • Utveckla och underhåll den svenska webbplatsen och operationen, vilket inkluderar: lägga till nya leverantörer, SEO sidor, bloggar och översättningar.
  • Arbeta med online marknadsföring (SEO / SEA), sociala medier och Google.
  • Överför information och promo-material till leverantörer och kunder.
  • Hitta nya leverantörer, kunder och upprätta ”smarta partnerskap"
  • Daglig support: Förhandla med kund samt ge support via telefon och e-post.
  • Hantera kundförfrågningar, bokningskontrakt och fakturor.
  • Bygga upp den svenska försäljningsstrategin, så att vi snabbt kan växa på den svenska marknaden.
  • Ansvara för rekryteringsprocessen för nya interns (uppdatera annonseringen, urval, intervjuer, mailkontakt).

Vad Evenses erbjuder:

  • En arbetsplats i ett ungt, entreprenöriellt och snabbväxande företag. För närvarande har vi ett roligt internationellt team om ca 20 personer från Nederländerna, Belgien, Tyskland, Spanien, Frankrike, England, Sverige och Danmark
  • Mycket erfarenhet på nolltid
  • Stödjer den Sverige marknaden
  • Stort utrymme för personligt initiativ med frihet under ansvar.
  • Arbeta i ett kontorslandskap med alltid någon på plats som kan besvara dina frågor och vägleda dig
  • Arbeta i Amsterdam West, 15 minuter från centralen.
  • Google Marketing kursen och bli tillhandahållen ett Certifikat från Google.
  • Gratis kaffe, te (samt gratis AW-öl på fredags eftermiddagarna)
  • Möjlighet att få Erasmus stipendium ca. €550/mån.
  • En betald praktikplats i Europa.

Vi söker dig som:

  • Studerar vid en Högskola/Universitet/Folkhögskola
  • Studerar helst International Business / Marketing / Management / Communication / PR / Sales
  • Har svenska som modersmål - eftersom att du kommer att vara ansvarig för Sverige marknaden
  • Du gillar att anta utmaningen att etablera och expandera Evenses Entertainment på relativt ny marknad.
  • Du är bra på att organisera, få saker gjort och kan tänka och agera som en entreprenör.
  • Du gillar att prestera, få saker gjort effektivt och önskar internationell erfarenhet
  • Du har rätt att bo, jobba och studera i Europa
  • Du är kreativ, stresstålig, engagerad.
  • Meriterande är om du har en viss anknytning till underhållningsindustrin.

Matchar detta med din personlighet och kompetens? Då kanske du är den vi söker.

Vilka är vi?

Evenses Entertainment är en underhållningsförmedlings-plattform som erbjuder över 1,000 olika underhållningsalternativ för offentliga evenemang, bröllop, fester och företagsevenemang. För närvarande befinner företaget sig i en internationell expansionsfas. Vi är verksamma i flera olika länder i Europa bland annat med Nederländerna, Belgien, Tyskland och har sedan ett år tillbaka påbörjat vår expansion till den Svenska, Danska och Engelska marknaden. Evenses arbetar med att förmedla underhållning till kunder som efterfrågar underhållning till sitt event, vi tar hand om all administrativ kontakt med kunden och när kunden väl har bokat sin underhållning förmedlar vi kontakten mellan leverantör till vår gemensamma kund. Vi strävar efter att bli den ultimata underhållningsplattformen och letar efter en toppstudent som kan bli en del av vårt team mellan november 2019 och december 2020.

Önskad utbildningsnivå

Folkhögskola/Universitet/Högskolestudier

Ort

Utomlands: Nederländerna/Amsterdam

Antal timmar per vecka

32 - 40

Period:

Helst 6 månader (minst 4 månader)

Typ av kontrakt

Internship, Traineeship

Från

enl. överenskommelse

Ansvarig för

Sverige Marknaden

Typ av jobb

International Business Developer

Körkort önskas

Nej

Tillgång till bil önskas

Nej

Språk

Svenska (modersmål) & Engelska (B2 -nivå utbildningen hålls på engelska)

Personligt brev krävs

Nej, men större sannolikhet att bli sedd

Ansökan:

Skicka ditt CV och coverletter till oss via post eller e-post:

E-post: info@evenses.se
eller

Post:

Evenses HR alt. Thomas Verheul

Contactweg 47

1014 AN Amsterdam

Har du några frågor? Kontakta oss gärna via mail (info@evenses.se) eller ring +468 124 102 26. Fråga efter Thomas Verheul (VD och ansvarig för HR)



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

WhatsApp