Riktlinjer för leverantörssammarbete

Vi förväntar oss en professionell attityd från våra leverantörer och våra leverantörer kan också förvänta sig ett professionellt bemötande från oss. Läs här vad vi förväntar oss av samarbete med våra leverantörer och partners:

1. EvoBooker

Din erbjudna underhållning är redan eller kommer snart att läggas till på vår hemsida och därmed kommer du också att få en profil i vårt bokningssystem Evo Booker. Evo Booker är bokningssystemet som Evenses arbetar med och där kontakten sker mellan leverantörer och Evenses. Programmet är webbaserat och kostandsfritt. Med detta bokningssystem kan du se dina bokningar hos Evenses och du får även all information i ett mail från oss i tid. Läs mer om bokningssystemet Evobooker och se vanliga frågor genom att klicka här

2. Profilnamn och marknadsföring

Evenses investerar mycket för att ständigt stärka onlinenärvaron. Detta inkluderar annonsering genom Google Adwords, banners, Facebook, samt remarketing. Ditt unika Evenses namn kommer att marknadsföras. Det är därför inte tillåtet att använda det unika Evenses namnet nu eller i framtiden.

3. Hur länge du måste behålla en bokningsförfrågan.

Vi ber dig att bekräfta valet för följande period:

Bokning inom 14 dagar innebär att du måste behålla bokningen i 7 dagar
Bokning inom 15-30 dagar innebär att du måste behålla bokningen i 14 dagar.
Bokning inom 1-3 månader innebär att du måste behålla bokningen i 1 månad
Bokning inom 4-12 månader innebär att du måste behålla bokningen i 2 månader
Bokning utöver 12 månader innebär att du måste behålla bokningen i 3 månader

När perioden har löpt ut och du inte hört något från oss, kan du avbryta alternativet utan samråd. Vi försöker naturligtvis hålla dig informerad om alternativets status så mycket som möjligt. Om du får en ansökan under alternativtiden för samma tid, önskar vi att du informerar oss om detta. Vi kontrollerar då statusen för ansökan. Du kan alltid visa statusen för alla dina bokningar via 'Mina bokningar'.

4. Ring alltid kunden i förväg

Du ombes att alltid kontakta kunden per telefon minst en vecka före bokningsdatumet för att bekanta dig med kunden och gå igenom kundens önskemål. Om det det uppkommer någon osäkerhet finns det alltid möjlighet att kontakta din Evenses kontaktperson för denna bokning. Vi är tillgängliga alla vardagar på telefon: 08-124 102 26 eller mejl: info@evenses.se

5. Sociala medier

Vi uppskattar om du skickar ett foto eller en video från ditt framträdande efter ditt framträdande och lägger du ut under evenemanget får du tagga oss. Evenses finns på följande sociala medier:

Instagram under namnet: @evenses.se

Facebook under namnet: @EvensesSverige

Twitter under namnet: @EvensesSverige

6. Professionell attityd

- Om kunden vill genomföra en ombokning ska du be kunden kontakta Evenses. Att boka direkt med kunden är alltså inte tillåtet.

- Vid ankomst ska du omedelbart presentera dig själv för kunden och / eller kontaktpersonen på plats (se din bokning på Evobooker för hans / hennes namn).

- Klädkod: snyggt och välskött klädsel (till exempel: herrar i kostymer och damer i finklädd klänning eller fin uppsättning).

- konsumera inte alkohol och / eller cigaretter vid bokning, såvida inte kunden / kontaktpersonen på plats har erbjudit detta till dig.

- Se till att du redan har ätit före bokningen! Endast för längre bokningar än 3 timmar kan du bli erbjuden en måltid.
- Var alltid vänlig och entusiastisk mot kunden

- I det osannolika fallet av en olycka, ring kunden och Evenses omedelbart. Håll kunden och Evenses informerad.

- Om kunden önskar ett längre uppträdande än vad som angetts i kontraktet ska du informera kunden om att detta kommer innebära extra kostnader och att extrakostnaderna faktureras av Evenses i efterhand. Glöm inte att informera oss om den extra tiden som du uppträtt inom två dagar efter uppträdandet. Om du väntar längre, kan vi inte längre fakturera extra kostnader och inte heller betala dig.

- Vi vill gärna att du ger en kortfattad feedback efter bokningen där du berättar hur uppträdandet gick, om kunden var nöjd eller ej, om du var i tid och om all utrustning fungerade korrekt.

7. Utbetalning

- Vänligen maila din faktura till finance@evenses.com inom en vecka efter bokningen. Betalning sker inom 30 dagar efter bokningen. Vanligtvis betalar vi ut efter 5 - 14 dagar.

- beloppet som vi betalar ut inkluderar resekostnader, löneskatt och premie för anställda samt försäkringar i den utsträckning som förfaller. Du är därför en entreprenör och personligen ansvarig för alla administrativa, skatte- och socialrättsliga skyldigheter. Du är inte anställd av Evenses.

- Det belopp som vi kommit överens om innan bokningen kommer att betalas ut. Efteråt kan alltså inga extra kostnader debiteras.

- På fakturan, ange datum för bokningen, namn som levereras och platsens namn.

- Föredrar du att skicka in fakturan via post är faktureringsadressen:

Evenses BV

Oudeschans 85-4

1011 KW Amsterdam

Handelskammaren: 66942357

Moms: NL856762441B01

8. Visitkort och banner

Vi skulle vilja få din postadress via e-post så att vi kan skicka dig våra visitkort och banner. Egna visitkort för bokning via Evenses är inte tillåtna och glöm inte att sätta upp din banner under bokningen.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

WhatsApp